Bel ons +31 (0)65 888 6054

Dé GSM en Tablets Shop van Nederland!

Onze vermelding op http://keurmerk.info

Garantie & Reparatie

Defecten binnen de garantie
Op alle telefoons en tablets van Midimedia.nl, Apple toestellen uitgezonderd, is 2 jaar fabrieksgarantie van toepassing en op alle accessoires 6 maanden, tenzij door de fabrikant anders wordt vermeld. Op de producten van Apple geldt 1 jaar fabrieksgarantie. Alle mogelijke reparaties welke binnen de hiervoor genoemde garantietermijnen vallen worden kostenloos uitgevoerd exclusief alle verzendkosten (in het geval van verzending), mits er geen val-, stoot-, vocht- en/of waterschade wordt geconstateerd door het reparatiebedrijf. Indien het product niet onder de garantie valt, zoals eerder vermelde omstandigheden, worden de onderzoekskosten voor u in rekening gebracht. Deze varieeren tussen de 30 en 50 Euro, afhankelijk van het merk. Of er een defect onder de garantie valt wordt altijd bepaald de door de fabrikant aangewezen Service Center. De fabrikant en de daarbij behorende informatie voor het aanmelden van uw defect apparaat kunt u vinden door op de link hieronder te klikken. Ook kunt u contact opnemen met Midimedia via 06-58886054 op werkdagen van 10.00 uur tot 18.00 uur, of via de e-mail. Indien noodzakelijk, kunt u aan de hand van dit gesprek uw apparaat ter reparatie bij één van de servicecentra aanbieden.
Klik hier voor de garantie- en reparatie info per merk
Hoe verzend/ breng ik mijn defect toestel?
Wanneer u een defect toestel ter raparatie opstuurt/ brengt dient u rekening te houden met de volgende punten:
  • Gelieve de goederen compleet en indien mogelijk in de originele productverpakking te verpakken in een extra doos met voldoende vulmateriaal (in het geval van verzending).
  • Vergeet niet de producten voldoende te frankeren en eventueel te verzekeren tegen schade en/of vermissing (in het geval van verzending).
  • Stuur/ neem altijd een kopie van de aankoopnota mee.
  • Stuur/ neem alleen de onderdelen van uw defect toestel op/ mee die mogelijkerwijs te maken hebben met het defect.
  • Een duidelijke klachtomschrijving
  • Vergeet a.u.b. de SIM- kaart en de eventuele microSD- kaart niet uit het toestel te verwijderen
Defecten buiten de garantie
Indien er een defect buiten de door fabrikant aangegeven garantieperiode valt kunt u bij ons een offerte aanvragen voor de geschatte reparatiekosten. Ook kunt u hierover direct contact opnemen met de door de fabrikant aangewezen Service Points/ Centra. Houd hierbij wel rekening mee dat een defect meestal wel te repareren is maar hier vaak hoge kosten aan verbonden kunnen zijn.
Ruilen en retourneren
Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen na verzending van het product. Zij mogen een product binnen die periode retoursturen. Graag wijzen wij u er op dat het pakket alleen retourgenomen wordt indien het toestel en bijbehorende accessoires in een zo oorspronkelijk mogelijke staat van het product verkeren en onbeschadigd zijn. Onderdelen behoren geheel onbeschadigd te zijn, indien mogelijk nog in de originele verpakking te zitten en indien mogelijk voorzien te zijn van de originele stickers en beschermfolies. Tevens dient het toestel ongeregistreerd/ongeactiveerd te blijven. Indien dit niet het geval is zal retourname niet mogelijk zijn. Ons adres is: MidiMedia B.V., Calandstraat 88 F, 3125BB Schiedam.
Mits u aan deze eisen heeft voldaan, zal het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan u worden gecrediteerd. Voor omruiling gelden dezelfde eisen en worden de verzendkosten (à € 8,00) berekend. Een eventueel prijsverschil dient door beide partijen te worden verrekend. Voor het retourneren kunt u het modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht.
Product is reeds defect bij ontvangst
Ondanks de vele kwaliteitscontroles die uitgevoerd worden door de fabrikanten kan het weleens voorkomen dat er een product reeds defect is bij het ontvangst. Dit noemen wij D.O.A. (Dead On Arrival). In dat geval moet dit direct aan ons worden gemeld. Dit kan via de e-mail: info(at)midimedia.nl of telefonisch: +31 (0)65 888 6054. U kunt het toestel dan voor omruiling insturen. Na ontvangst en controle stuurt MidiMedia.nl u gratis een ander examplaar toe. Het pakket wordt alleen omgeruild indien het toestel en bijbehorende accessoires in een zo oorspronkelijk mogelijke staat van het product verkeren en onbeschadigd zijn. Onderdelen behoren geheel onbeschadigd te zijn, indien mogelijk nog in de originele verpakking te zitten en indien mogelijk voorzien te zijn van de originele stickers en beschermfolies. Indien dit niet het geval is zal omruiling niet mogelijk zijn. MidiMedia.nl streeft ernaar uw retourzending binnen 3 werkdagen na ontvangst te verwerken.
Wat zijn de reparatiekosten?
Wanneer de reparatie onder de garantie valt, zijn er geen kosten aan verbonden behalve de kosten voor het heen- en weer verzenden van uw product (in het geval van verzending). Het kan echter zijn dat uw reparatie niet onder de garantie valt, bijvoorbeeld in het geval van val-, druk, stoot- of waterschade. Hiernaast kan ook de garantietermijn verstreken zijn. In dat geval wordt altijd contact met u opgenomen en zijn de (eventuele) reparatiekosten en de onderzoekskosten voor uw rekening.
Hoe lang is de reparatieperiode?
Een gemiddelde reparatie kan van 3-8 weken duren. De reparatieduur is ook afhankelijk van het soort defect en de bij Service Centra aanwezige eventueel te vervangen onderdelen. Wij hebben echter geen invloed op het reparatieproces en kunnen de reparatie ook niet bespoedigen.
Reparatiestatus opvragen
Om de reparatiestatus op te vragen kunt u altijd contact opnemen met de Service Point/ Center waar uw toestel ter reparatie is aangeboden. Indien het toestel eerst naar MidiMedia.nl is verzonden, kunt u hierover contact met ons op te nemen. Hierna gaan wij weer op onze beurt voor u informeren bij het desbetreffende Service Point/ Center.